SRAZ CYKLOBANDY - POVÁŽSKÁ TEPLÁ - SÚLOVSKÁ KOTLINA

Jarní sraz v roce 2008 se konal poprvé za hranicemi na Slovensku. Organizaci si vzali na sebe Jarek-SK a Milka, kteří nám nachystali zajímavé trasy v Súlovské kotlině. Hlavní stan jsme rozbily v Povážské Teplé v chatové osadě Maninská Tiesňava, kde jsme měli také zajištěné kromě ubytování i polopenzi.

Fotogalerie
7.5. příjezd: Frýdek Místek - Turzovka - Povážská Teplá

8.5. den první: Povážská Teplá-Sulov-Predmier-Povážská Teplá

9.5. den druhý: Povážská Teplá - Štiavnik - Bytča - Povážská Teplá

10.5. den třetí: Povážská Teplá - Popradno - Podjavornik - Dolní Mariková - Udiča - Povážská Teplá

11.5. odjezd: Povážská Teplá - Turzovka - Frýdlant n.O.

Výběr: fotky krásné přírody a okolí

Výškové profily najdete níže

BytčaPříjezd - Frýdek Místek - Povážská Teplá
Když jsem přijel z Krnova vlakem do Frýdku Místku, myslel jsem, že se na cestu vydám se Zdenkěm a Hrazdou, ale k mému překvapení se nás vydalo na cestu sedm kolařů. Přidala se manželka Hrazdy Markéta, Bob, a také Krtek, který původně měj jet až po práci. Hrazda nás provedl z FM do Ostravice bočními uličkami a pak jsme se vydali po klidnějším levém břehu vodní nádrže Šance. Ke konci vodní nádrže se k nám ještě přidal Radek, který vyjel až z Prostějova. Navštívili jsme ještě památník Maryčky Magdonové a za Šancemi jsme odbočily na hraniční přechod Bílá-Klokočov (obec Konečná). Po 300 metrovém převýšení na 8 km jsme si odpočinuli na turistické chatě na Konečné (a že těch občerstvovaček za den bylo :)). Za přechodem jsme si to zase svištěli do Turzovky, kde jsme se stavili v motelu (restauraci) Smažák. Dali jsme si polévku a vyprážaný (smažený) sýr. Cena nás příjemně překvapila, polévka za 12 sk a sýr 55 sk. To jsme se ale namlsaly, protože v dalších dnech jsme se již tak s výhodnými cenami nesetkali. Za Turzovkou nás čekalo opět takřka 300 m převýšení na Semeteš. Naštěstí to již bylo poslední stoupání, dále vedla naše cesta převážně z kopce. Za Kotešovou jsme se vydali po pravé straně Vážského kanálu a po asfaltové cestě jsme dojeli až do Bytče, kterou jsme přes centrum projeli po modré turistické značce. Za Bytčou jsme se pak vydali po levé straně řeky Váh. Do kempu jsme pak přijeli před šestou hodinou

Den první: Povážská Teplá-Sulov-Predmier-Povážská Teplá
Z chatové osady vyrážíme na východ, směr obec Záskalie, které je opravdu hodné svému názvu. Z obou stran se na nás tyčí pěkné skaliska. Dále pokračujeme do obce Vrchteplá a poté Bodina, kde po krátké občerstvovačce zatáčíme za hospodou a pokračujeme po polní cestě přes potok a stoupáme až k místu, kde je nádherný panoramatický výhled. Po sjezdu do Súľova opět spatřuje kolem nás skály a zastavujeme na oběd v restauraci Čierný potok. Poté pokračujeme přes Jablonové do Predmieru. Za obcí před žel.přejezdem zatáčíme doprava na cestu vedoucí k mostu přes Váh a na křižovatce u Mikšové zabočujeme vlevo na silnici č.507, po které pokračujeme až do obce Povážské Podhradie pod Povážský hrad. Zde jsme vyjeli na hráz Vážského kanálu, přejeli jsme most a přes staveniště Váhostavu, most přes Váh a hlavní silnici jsme se dostali do Považské Teplé a chatové osady.

Den druhý: Povážská Teplá - Štiavnik - Bytča - Povážská Teplá
vážský kanálV pátek vyrážíme směrem, kterým jsme se ve čtvrtek vraceli. Z osady se přes silnici, most přes Váh a Vážský kanál dostáváme do Povážskie Podhradie, odkud pokračujeme po silnici č.507 směr Bytča. V Starovci odbočujeme doleva a začínáme stoupat vzhůru. Pokračujeme přes obce Hvozdnica, Štiavnik, Predjastrabie do Medvedie. Dále pokračujeme po horším asfaltu po zelené turistické značce až k rozcestníku lesních cest. Zde odbočujeme doprava, cesta ještě chvíli pokračuje víceméně po vrstevnici a pak prudce klesá Petrovickou dolinou do Petrovic. O pár kilometrů dále přejíždíme most do Bytči, kde navštevujeme zámek a v zámecké restauraci si dáváme výborný oběd. Z Bytče pokračujeme silnicí č.507. U obce Mikšová na křižovatce odbočíme doleva na most a pokračujeme směrem na Predmier, kde před obcí přejedeme železniční přejezd do Maršová-Rašov. Pokračujeme přes Plevník-Drienová, kde odbočíme doleva ke hřbitovu a asfaltkou okolo potoka začínáme stoupat do sedla, na druhé straně pak sjíždíme přes osadu Kresanovci na křižovatke, kde odbočujeme doprava a přes Zaskalie se dostáváme zpátky do chatové osady Maninská Ťiesňava

Den třetí: Povážská Teplá - Popradno - Dolná Máriková - Udiča - Povážská Teplá
Poslední naše společná vyjížďka vedla z chatové osady přes mosty Váhu a kanálu na silnici č.507, po které jsme chvíli pokračovali, aby jsme zabočily vlevo směr Jasenica a dále stoupali přes Stupné, Brvniště, Popradna do Podjavorníku.Kde jsme se stavili na oběd do hotelu Podjavorník. (Většina z nás pak pokračovala stejnou cestou dolů až do Jasenice, z ketré pak pokračovali do Udiče a podél vodní nádrže do Povážské Bystrice. Dále přes Pražno do Kostelce a zpět do chatové osady v Povážské Teplé). Já jsem však pokračoval ještě kousek nahoru a pak po hřebeni (podél české hranice). Krásný sjezd nás pak přivedl přes obci Horná Mariková do obce Dolní Mariková. Zde jsme si dali občerstvení a vydali se do Udiče, aby jsme se dostali k Povážské Bystrici kolem vodní nádrže Hričov. Před mostem do města jsme odbočily vlevo a přes Povážské Podradie, mosty kanálu a Váhu, hlavní silnici jsme přijeli do Povážské Teplé.

vn ŠanceOdjezd: Povážská Teplá - Bytča - Turzovka - hr.přechod Konečná - Frýdlant n.O.
V neděli nás čekalo bohužel rozloučení a naše cesta vedla z P.Teplé po silnici č.61 do Bytče. Ze silnice jsme zabočily doleva a přes most pokračovali rovně přes město, za kterým jsme odbočily opět za mostem doprava. Projeli jsme krajem Kotešové, kde jsme zabočily vlevo. To jsme začali stoupat neuvěřitelně dlouhou obcí Velké Rovné. Prudké stoupání nás pak dovedlo až na vrchol do obce Semeteš, poté následoval sjezd do Turzovky a zastávka na polévku v motelu Smažák. Z Turzovky jsme začali opět stoupat až na hran.přechod v Konečné (Klokočov-Bílá). Následoval prudký sjezd až k přehradě Šance, kterou jsme tentokrát objeli z druhé straně než při příjezdu. Cesta vedla nahoru a dolů (jak to kolem přehrad bývá) a za přehradou dolů do Ostravice. Z této obce jsme pokračovali cyklostezkou podél řeky Opavice až do Frýdlantu n.O.. Zde jsem nastoupil na vlak, kterým jsem dojel až do Krnova.

Další informace a fotogalerie

- Sraz Cyklobandy Suľov - Yarisův blog

- Sraz Cyklobandy - Súlov a Javorníky 08 - info a foto od Krtka

- Suľov a Javorníky - web Cyklobandy

Výškové profily (kliknutím na výškový profil jej zvětšíte)

Středeční příjezd F-M - P.Teplá
nastoupáno 891 m., čas jízdy 8:44:49, prům.rychlost 18,91 km/hod., vzdál. 98,43 km
Čtvrtek - P.Teplá-Jablonove-Predmier-P.Teplá
Pátek - P.Teplá-Štiavnik-Bytča-P.Teplá
nastoupáno 759 m., čas jízdy 9:33:08,
prům.rychlost 16,53 km/hod., vzdál. 72,73 km
Nedělní odjezd - P.Teplá-Turzovka-Frydlant n.O.