Z KRNOVA PO OSOBLAŽSKU A ZPÁTKY DO KRNOVA NA HRAN.PŘ.A NA ROZHLEDNU

strat penzion EsoTRASA: Krnov(penzion ESO)-Krásné loučky-Linhartovy-Město Albrechtice-Třemešná-Jindřichov-Hlinka-Osoblaha-(Osoblaha-Pomorzowiczki hran.př)-Dívčí Hrad-Liptaň-Třemešná-M.Albrechtice-Linhartovy-Krásné Loučky-Krnov (hran.př, rozhledna na vrchu Cvilín, -penzion ESO)
- Krnov centrum (restaurant Hermes) - předávka NaKolíku Milanovi do Havířova

VZDÁLENOST: 93,5 km

PRŮMĚRNÁ RYCHLOST: 24 Km/h

ČAS: 3:58

dieslova lokomotiva FaurPOČASÍ: ve stínu 27°C ve stínu, naštěstí občas mraky zakryli slunce. Foukal nepříjemný vítr (na zpátek protivítr)

VIDĚNO: zámek v Linhartovech, nádraží úzkorozchodné trati Třemešná-Osoblaha s dieslovou lokomotivou Faubr(v sobotu jezdí parní lokomotiva Resita), osoblažská krajina, a další zámky.... V osoblaze a Krnově hraniční přechody, v Krnově ještě navíc výjezd na vrch Cvilín s rozhlednou a kostelem.

Vyjíždím jako obvykle od penzionu Eso v Krnově, ale oproti předcházejícím dvou cestám mám sebou již doprovod. Obvykle jezdíme do Linhartov po polském území, ale tentokrát se musíme držet na území českém. Naše cesta teda vede z Krnova po hlavní silnici, přes Krásné Loučky a na boční cestu se dostáváme sjezdem do obce Linhartovy, odkud pokračujeme směr Město Albrechtice. Dále si to frčíme opět po hlavní silnici do Třemešné, kde se stavíme na vlakovém nádraží úzkorozchodné trasy Třemešná - Osoblaha. Jedeme v neděli, takže můžeme spatřit na nádraží dieslovou lokomotivu Faur. Jinak v sobotu
jezdí parní lokomotiva Resita. Do osoblažskosešitku si beru nádherné razítka a už pokračujeme po prázdné silnici směr Jindřichov.
V Jindřichově zatáčíme ostře doprava, přejíždíme silnici z M.Albrechtic na hran.př. v Bartultovicích u obce Vysoká a míříme na Osoblažsko.

Na první křižovatce mezi obcemi Vysoká a Osoblaha zatáčíme vlevo do obce Hlinka, odkud se dostáváme do Osoblahy. Zde navštívíme poněkud osamocený hraniční přechod Osoblaha-Pomorzowiczki a pokračujeme směr Dívčí Hrad. Do teď jsme jeli prakticky po větru a převážně z kopce, nyní nám začíná boj proti nepříjemnému větru a aby toho nebylo málo, jedeme převážně do kopce. O chvíli se dostáváme, tentokrát z druhé strany, na dříve zmiňovanou křižovatku mezi obcemi Vysoká a Osoblaha, kde zatáčíme na Divčí Hrad. Zde bohužel nenalézáme žádné místo pro občerstvení a tak pokračujeme přes Liptaň do Třemešné, kde navštěvujeme restauraci U Kaštanu.

Po Kofole za 25 kč vyjíždíme poslední delší kopec v Třemešné a přes Město Albrechtice se dostáváme opět do obce
Linhartovy, kde navštěvujeme místní zamek Linhartovyzámek. Na zámku obdržím opět pěkné razítka. Na Osoblažsku je více zámků a
zřícenin, ale dnes jsem nebyl sám a nechtěl jsem moc kouskovat naší vyjížďku. V Krnově kromě Jirky všichni zakotvily v restauraci v penzionu Eso.

S Jirkou pak vyrážíme na nejsevernější bod města Krnova, hran.př. Krnov-Piterowice. Z něj míříme zase na jižní část a také nejvyšší bod města vrch Cvilín. Po asi 2 km stoupání navštěvujeme na Cvilíně rozhlednu a kolem kostela si to zase míříme dolů zpátky do penzionu Eso. Kluci už mají v sobě čtvrtého Birella, tak se aspoň přopojíme s jední pivem.

Do srazu s Milanem už zbývá půlhodina tak s Jirkou vyrážíme na náměstí. Po chvíli se ozývá Milan, že přijede o půl hodiny později. Nakonec je na náměstí dříve a tak na mě musí počkat. Posedíme, vyfotíme se, povykládáme si a Milan asi v pět hodin míří domů do Havířova.