KALENDÁŘ

POČÍTADLA
TOPlist

Z JESENÍKU NA ŠERÁK, PODÉL ŠUMNÉHO POTOKA, NA REJVÍZ

Sobotní MTB výlet mě opět přivedl do Jeseníků, tentokrát mě čekalo náročné stoupání na Šerák a další stoupání v blízkosti Šumného potoku. Krásná příroda, pěkné výhledy a také pěkné počasí přspěli k vydařené akci.

Ráno jsme vyrazili vlakem z Krnova do Jeseníku, bohužel opět zde bylo málo míst pro kola a tak jsme byli vděčni, že nám uschovali kola aspoň v nákladním prostoru. Nedovedu si představit kdyby nás jelo více a přitom je to vlak do turistického regionu.

V Jeseníku sedáme na kola a pomalu stoupáme do Domašova, kde za restaurací odbočujeme doprava. Nejdříve spatřujeme krásné panoramata okolních kopců, aby jsme o něco dál vjeli již do lesa. Příjemný chládek v horkém dni bereme s potěchou. 10,5 km dlouhé stoupání s průměrným 7,8 % sklonem je na Šerák náročnější než na Praděd. Nabereme zde výšku o 811 m. a dostáváme se do 1325 m.n.m. Obzvlášť poslední 3 km, kdy se z asfaltové silnice stane šotolinová (od rozc. "Bystrý potok") a prům. sklon zde dosahuje 9,7 % dá opravdu zabrat.

Po krátké občerstovací zastávce na občerstvení a focení krásných panoramat se rozhodne z Šeráku pokračovat po modré tur.trase k "Obřím kamenům". Ze začátku to ještě jde, ale po chvíli musíme slézt z kol a sejít pěšky, trasa je pro kola nesjízdná. Po necelém kilometru se nám otevírá pěkný výhled na "Obří kameny". O chvíli jsme už u rozcestníku "Obřích kamenů" a po zpevněné cestě nás čeká 9 km sjezd, kdy ztratíme 590 m., do Adolfovic (390 m.n.m.).

Z Adolfovic míříme již opět nádhernou krajinou k Šumnému potoku. Nejdříve jedeme v jeho blízkosti, poté však již stoupáme v jeho údolí , aby jsme ho u rozcestí "Pod Orlíkem" ho opustili. Na 14 km jsme nastoupali 570 m s prům. stoupáním 4,7 % a dostali se do 950 m.n.m.

Lesní cestou poté klesáme kolem "Opavské chaty" na Rejvíz, odkud po pauze na jídlo pokračujeme po vrstevnici a po modré tur. trase přes rozcestníky "Nad Horním údolím" a "Prameny Opavice", kde se napojujeme na asfaltovou cestu, po které klesáme, místy po bočních cestách přes Heřmanovice, Holčovice, M.Albrechtice zpět do Krnova

Info: Vzdálenost: 96,2 km, nastoupáno 1626 m, sestoupáno 1745 m, prům. rychlost 18,8 km/hod.