KALENDÁŘ

TOPlist
Dostupnost podle Monitoring-serveru.cz

ZE ŠTRAMBERKU DO OKOLÍ - HUKVALDY, PUSTEVNY, BÍLÁ HORA

Ve čtvrtek mířím vlakem z Krnova do Ostravy-Kunčice, odkud pokračuji se svými společníky vedlejšími cestami na Brušperk. Odkud po krátké odbočce k bývalému mlýnu si to již míříme podél říčky Lubina přes Příbor a poté po cyklotrase č.502 již na Štramberk. Čím více se přibližujeme k našemu cíli, tím více se nám přibližuje Bílá hora se svoji rozhlednou a napravo o něco níže s Štramberskou Trúbou.
Ve Štramberku hledáme kemp "U Kateřiny", který nacházíme kousek západně od obce. Kemp je vzdálen 5 km od města Kopřivnice a 7 km od města Nového Jičín. Kapacita objektu je 220 lůžek umístěných ve čtyřlůžkových a pětilůžkových chatkách standartně vybavených poschoďovými postelemi. V době našeho ubytování je ale prázdný. Polopenzi máme zajištěnu v hlavní zděné budově, v přízemi se nachází i menší výčep. Jízdní kola pak máme uzamčena v boudě u chatek.

Po ubytování sedáme zpět na kola a vydáváme se na Strojičínský hrad. Jedeme po vedlejších cestách a cestičkách aby jsme se vyhli Novému Jičínu. Vé Starém Jičíně odbočujeme za zámečkem (nyní hotel) ze silnice a stoupáme lesíkem do prudkého kopce až k hradní věži, která byla opravena v roce 1996. Nyní je zde dole restaurace a ve věži galerie. Výhled z věže (platí se zde vstupné) je zde bohužel jen přes malé zavřené okénka. Po obhlídce zříceniny hradu míříme zpět nejkratší cestou do našeho kempu.

V pátek míříme z kempu oklikou po vedlejších cestách do Kopřivnice, kde od technického muzea Tatra míříme po cyklotrase přes Lubinu na Hukvaldy. U obce Mniší, ale odbočujeme z cesty a míříme na Hukvaldy oklikou přes Hukvaldskou oboru. U památníku Lišky Bystroušky odbočujeme do kopce a po krátkém stoupání jsme na Hukvaldském hradě, z kterého jsou pěkné výhledy. Po focení míříme zpět a pokračujeme kolem rodného domu Leoše Janáčka na Příbor. Zde zase projíždíme prozměnu kolem rodného domu Sikmunda Freuda. Po krátké projížďce městem již pokračujeme směr Štramberk, z kterého nás čeká 200 metrové převýšení, hlavně ke konci je cesta již dost prudká. Nahoře se nachází rozhledna na Bílé hoře z které je pohled do širokého okolí. Po focení nepokračujeme stejnou cestou dolů, ale míříme na opačnou stranu lesem po nezpevněné cestě. Na kraji lesa na chvíli zastavujeme u pěkného výhledu Štramberskou Trúbu. Po zastávce pokračujeme podél lesa k bývalému vápencovému lomu, kde lidé vytvářejí z kamenů zaláskované vzkazy a srdce s monogramy. Z lomu již míříme přes náměstí ve Štramberku zpět do našeho kempu.

Sobotní den patří výjezdu na Pustevny. Než ale začneme pořádně tlačit do pedálů, zatavujeme se na kraji Véřovic na exkurzi do místní pálenice. Za střízliva poté pokračujeme na cyklotrasu č.6016 k Zvoničce na Horečkách, odkud je výhled na Velký Javorník a poté ještě ke skokanským můstkům nad Frenštátem p.R.. Po bočních cestám se poté dostáváme do Trojanovic, odkud začínáme stoupat na Pustevny. Převýšení zde činí 450 metrů na 7 km. Těsně pod vrcholem je pěkný pohled zpět na Frenštát p.R.. Bohužel počasí dneska moc nevychází a místo plánované cesty na Radhošť čekáme na konec deště v jedné ze zdejších chat, kde pro nás připravili výborný oběd. A protože mě již tlačí čas musím na vlak cestu na Radhošť musím opět vynechat. Sjezd je již daleko příjemnější a a tak jsem na vlakovém nádraží ještě s velkým předstihem.

Foto:
1/3 Cesta do Štramberka, Starojičínský hrad
2/3 Za liškou bystrouškou, Hukvaldský hrad a rozhlednu na Bílé hoře
3/3 Na Pustevny

Trasy:
1/3 Kunčice - Brušperk - Příbor - Štramberk - 41 km (bez cesty na Starojičínský hrad)