KALENDÁŘ

POČÍTADLA
TOPlist

MTB PO JESENÍKÁCH

Z Karlova, přes Mravencovku, Ždárký potok, Zadní hutisko na Dlouhé Stráně. Dále do Kout p.D. a přes Petrovku, Švýcarnu, Hvězdu zpět do Krnova.

V sobotu ráno se vydáváme cyklobusem z Krnova do Karlova pod Pradědem, odkud pokračujeme po cyklotrase č.6077 (turistické značení) do kopce na "Mravencovku" (893 m.n.m.), za kterou nás čeká sjezd do Ždárského potoku. Poté vede naše trasa po cyklotrase č. 6143 mírně do kopce krásným prostředím podél Podolského potoka k "Žlutému potoku" (815 m.n.m.), kde odbočujeme doleva, kde nás na začátku čeká kousek příkrého svahu, naštestí dále už cesta není tak prudká. U rozcestí "Nad Skřítkem" odbočujeme ostře doprava po žluté a zelené tur.cestě do prudkého kopce. Zkouším ho vyjet ale po pádu raději volím cestu pěšky. Cesta je příkrá, kmeny a kamení nedovolují jízdu a tak 1,5 km jdeme raději pěšky až k rozcestí "Pod ztracenými kameny" (1100 m.n.m.). Odbočujeme zde doleva a vydáváme se z kopce dolů po cyklotrase č.6255 (turistické značení). Cesta je už dobře sjízdná, o chvíli se nám otevírají krásné výhledy na západní stranu Jeseníků a také na Klepáčov, který je v údolí pod námi. Po napojení na cestu vedoucí z Klepáčova pokračujeme po velice slušné lesní asfaltové cestě. "Pod Zadním hutiskem" (738 m.n.m.) naše cesta z kopce končí. Doleva vede cesta na Vernířovice, my ale pokračujeme vpravo a po chvíli opět začínáme stoupat. Čeká nás první ze dvou delších stoupání na dnešní trase, musíme zdolat 500 metrové převýšení až na Dlouhé Stráně. Lesní asfaltovou cestu a cyklotrasu opouštíme u "Branky" (930 m.n.m.), kde se dáváme doprava po šotolinové cestě. O kousek dál využívám krásný výhled do horského údolí a pokračujem stále do kopce po dobré šotolinové cestě. K Dlouhým Stráním přijíždíme z jihovýchodní strany, vjezd nahoru k nádrži je však ze západní strany a tak si dáváme kolečko pod nádrží a po deseti kilometrech a 570 nastoupaných metrech vyjíždíme nahoru, kde si dáváme ještě 1,5 km kolečko okolo horní nádrže (1341 m.n.m.).

Z Dlouhých Strání si to dále frčíme kolem spodní nádrže do Kout pod Desnou (606 m.n.m.), na 15 km sestoupáme cca 760 m. A jelikož jsou již dvě hodiny odpoledne, zajíždíme do Kout p.D. zasytit náš žaludek. Po obědě se vracíme směrem k místu, odkud jsme přijeli. U parkovište nepokračujeme po cestě po které jsme sem přijeli, ale o pár metrů dál za řekou Divoká Desná. Jedeme po lesní cestě, čeká nás dnes nejdelší stoupání, na 14 km 820 m. převýšení. Za cestu lesem, jsme dnes rádi, protože teplota se blíží třicítce a na obloze není ani jeden mráček. Na začátku pokračujeme serpentinami přes "Pod hřbety" a poté po cca 4,5 km se na chvíli otvírá výhled, který opravdu stojí za to. Lze vidět na protější kopec, kde vidíme horní nádrž na Dlouhých Stráních a o kousek dál úchvatný pohled do údolí krásných Jeseníků. Po 5,5 km cesty lesem přijíždíme na "Petrovku" (1044 m.n.m.). Dále se již cesta otevírá, na jednom místě opět krásný výhled, kde vidíme na protějším kopci horní nádrž na Dlouhých Strání a v údolí její spodní nádrž. O kousek dále u rozcestí se vydáváme lehce doleva do příkrého svahu pokrytého kamením. Raději dnes na chvíli naposledy sesedáme z kola, o chvíli pak přijíždíme po 64 km cesty na "chatu Švýcarna" (1306 m.n.m.).

Po občerstvení ještě chvíli stoupáme k "Praděd, rozcestí" (1393 m.n.m.) a pak již sjíždíme po asfaltové cestě na sedlo Hvězda. Dále již volíme nejkratší cestu domů, po silnici jedeme přes Karlovu Studánku, Vrbno p.P. do Karlovic. Zde odbočujeme na lesní cestu a přes poslední stoupání na "Kamennou boudu" pokračujeme přes Staré Purkartice do Krnova.

Počáteční čas 9:37 hod. (Karlov p.P.), koncový čas 18:22 hod. (Krnov)
Vzdálenost 118 km, Prům, rychlost 13,2 km/h., prům.rychlost pohybu 15 km/h
nastoupáno 2700 metrů, sestoupáno 3050 m,
min. nadm. výška 331 m (Krnov), max. nadm. výška 11393 m.n.m. (Praděd, rozcestí)
celkový čas 8:44 hod, čas jízdy 7:41 hod. ,
čas výstupu 5:14 hod. (rychlost výstupu 458,5 m/h),
čas sestupu 2:18 hod. (rychlost sestupu -1193,7 m/h.)

Foto: https://picasaweb.google.com/... (45 fotek)
Foto výběr: https://picasaweb.google.com/... (20 fotek)

Trasa s fotkami: www.gpsies.com/...

Trasa:

Karlov - Dlouhé Stráně - Kouty n.D. - chata Švýcarna - Hvězda - \"kamenná bouda\" - Krnov