KALENDÁŘ

TOPlist
Dostupnost podle Monitoring-serveru.cz

Z VALŠOVA, PŘES SOVINEC, REŠOVSKÉ VODOPÁDY DO RÝMAŘOVA NA MTB

Původně byl náš dnešní plán úplně jiný, ale potom co v cyklobusu na nás nezbylo místo, do Jeseníku byl vypraven jen malý motoráček a na spoj čekali další cyklisti, rozhodli jsme se pro cestu do Valšova.

Po výjezdu z Valšova (520 m.n.m.) pomalu nabíráme metry přes Břidličnou až za obec Stránské. Počasí nám dnes bohužel nepřeje, je cítit studený vítra a mírně poprchává. V půli cesty mezi Stránské a Jiříkovem se cesta lomí a ze 700 m.n.m. začínáme klesat. Cestou projíždíme po málo obydlené oblasti a po vedlejších cestách. Zhruba v půli klesání přijíždíme do Sovince (490 m.n.m.). Hrad je nejrozsáhlejším hradním komplexem v okresu Bruntál, který stojí na skalnatém výběžku. Hrad byl založen těsně před rokem 1322. Zrovna se zde konají slavnosti, které jsou v letní sezóně na tomto hradě častéa proto se zde dlouho nezdržujeme a pokračujeme dále. Hned v první zatáčce z obce odbočujeme doprava ze silnice na úzkou cestu mezi ploty. Po krátkém prudším klesání se napojujeme na červenou turistickou tras, po které pokračujeme lesní cestou až do Valšova Dvoru. Od něj pak po krátké cestě po silnici přijíždíme k autobusové zastávce. To už jsme v pouhých 300 m.n.m., a také je to poznat, je tu daleko tepleji a bez deště.

Od zastávky pokračujeme mírně do kopce po úzké asfaltové cestě až k místu, kde odbočujeme doleva k Rešovským vodopádům (445 m.n.m.). Projíždíme kolem "mlýnu u Fialů" a po krátkém prudším stoupáním už jsme blízko cíle. Je po deštích a proto dnes vidíme vodopády v plné kráse. Pěšky ještě pokračujeme k lávce nad vodopádem, ale kvůli většímu množství vody přeskakujeme z kamene na kámen, aby jsme se k lávce dostali suchou nohou. Vodopády se nycházejí na horním toku říčky Huntava, která se prochází hlubokým, úzkým kaňonem přes několik vodopádů a kaskád. Nad vodopády je ještě horní vyhlídka, ale tu, ani další cestu nad vodopády dneska nevyužíváme a pokračujeme zpět k rozcestí. Dále pokračujeme horší cestou na Rešov. Cesta je dosti prudká a asi v polovině už se opravdu nedá vyjet. Po obtížnejším úseku nasedáme opět na kolo a dojíždíme do Rešova. Nahoře je restaurace, ale tu nevyužíváme a pokračujeme do obce Skály.

Cestou na Janovice se dostáváme zpět do 700 m.n.m. a opět nás vítá chladnější vzduch s jemným deštěm. V Janovicích udělám pár fotek a pokračujeme bočníma cestami přes Rýmařov do Břidličné. Začínáme mít hlad, ale ve měste nacházíme samé hospody, ale žádné místo, kde by jsme se mohli najíst. Přejíždíme hlavní silnici nedaleko Valšova a míříme se najíst do nám známe restaurace v Nové Pláni u přehrady Slezská Harta.

Po obědě se vracíme kousek zpět a pokračujeme kousek podél ramene přehrady. Od něj odbočujeme k cyklotrase č. 6161, po které stoupáme pod Venušinou sopkou. Po sjezdu do Meziny pokračujeme po cyklotrase přes Dlouhou Stráň k hlavní cestě mezi H.Benešovem a Bruntálem. Po překřížení silnice pak sjíždíme přes Milotice n.O.do Nových Heřminov, a po hlavní cestě dojíždíme do Zátoru. Do Krnova pak přijíždíme vedlejší silnicí po necelých 97 km a cca 1200 nastoupaných metrech.

Foto: https://picasaweb.google.com/...

Trasa s fotkami: http://www.gpsies.com/...